Mēs dzīvojam laikmetā, kad arvien plašāk tiek izmantots aviotransports. Katru brīdi debesīs atrodas tūkstošiem lidmašīnu. Cilvēki dodas komandējumos, uz kūrortiem, apciemot radus, meklē labākus darba un dzīves apstākļus.
NeoGeo piedāvā lasītājiem iepazīties ar lielisku interneta vietni ar kuras palīdzību jūs ērti variet sekot lielākai daļai pasažieru lidmašīnu pārvietošanās situācijai Eiropas debesīs.
Klikšķiniet šeit >> un jums būs iespēja 24 stundas dienā uzzināt par to:
• kas lido;
• uz kurieni lido;
• kā notiek lidojums.
Sniedzam nelielu paskaidrojumu un palīglīdzekli precīzākai „lidmašīnu izsekošanas” informācijas izmantošanai:
• kartē jūs redziet visas lidmašīnas, kas atrodas gaisā virs Eiropas un kuras ir apgādātas ar ADS-B signāla uztvērējiem;
• ar ADS-B signāla uztvērējiem ir apgādātas ap 60% no visām pasažieru lidmašīnām;
• ik pēc 20 sekundēm kartē mainās lidmašīnu atrašanās vietas;
• noklikšķinot uz jebkuras lidmašīnas ikonas, jūs iegūsiet svarīgāko informāciju par:
– lidmašīnas lidojuma numuru;
– lidmašīnas modeli;
– lidsabiedrību;
– lidmašīnas atrašanās koordinātām;
– lidojuma augstumu un ātrumu;
– lidojuma sākuma punktu un galamērķi.
• noklikšķinot uz lidmašīnas ikonas, jūs ieraudzīsiet arī lidmašīnas visu iepriekšējo lidojuma maršrutu, kas var būt iezīmēts dažādās krāsās, atkarībā no lidojuma augstuma:
Līnijas krāsa atbilst skalā norādītam augstumam (metros).
• ar ziliem krustiņiem kartē ir norādītas starptautiskās lidostas.
Informācija par trim Eiropas lielākajām lidostām un Rīgas lidostu (2009. gada dati).
1.vieta – Hītrovas lidosta Londonā (> 66 miljoni pasažieru gadā).
2.vieta – Šarla de Golla lidosta Parīzē (> 57 miljoni pasažieru gadā).
3.vieta – Frankfurtes lidosta (Vācija) (> 50 miljoni pasažieru gadā).
81.vieta – Rīgas lidosta (Latvija) (> 4 miljoni pasažieru gadā).
Jā, šī lapa bija īpaši interesanta, kad bija aizliegti lidojumi vulkāna pelnu mākoņu dēļ. Bija neticami redzēt Lielbritāniju ar 2 lidmašīnām debesīs.
Vēl ir līdzīga lapa ar kuģu satiksmi: http://www.marinetraffic.com/ais/
Tiešām darbojās reālā laikā(nupat pārlidoja pāri galvai tieši kā kartē), tikai prasītos, ka biežāk atjaunotos ekrāns vai vismaz scripts, kas interpolētu starp pēdējiem stāvokļiem reālā laikā.
A rāda tikai pamatā Eiropu?
Var redzēt Eiropas debesis.
Pārklājumu nodrošina caur internetu savienoti ADS-B uztvērēji, daļa no tiem pieder privātpersonām, kas ir piekritušas sava uztvērēja saņemto informāciju publicēt, citi pieder pašiem projekta autoriem. Viena uztvērēja darbības rādiuss atkarībā no antenas tipa un novietojuma ir aptuveni no 200 līdz 400 kilometriem. Attiecīgi pārklājums ir tur, kur ir radari.
Baltijas valstīm pārklājumu nodrošina projekta autoriem piederošs uztvērējs, kas uzstādīts privātīpašumā netālu no Ķekavas ar antenu augstā mastā, kas reāli nosedz visas Baltijas valstis un daļu Baltkrievijas.
Projekta autoriem primārais ir pārklājums Eiropā, bet atsevišķi uztvērēji ir arī Brazīlijā, Austrālijā, ASV un Krievijā.
Paldies erv par izzinošu komentāru!
Labs, šī karte īpaši aktuāla bija kad lidojumi bija iestrēguši dēļ Islandes vulkāna 🙂
Nākotnē varam sagaidīt vēl krutākas kartes!
Diemžēl lielākajai daļai AirBaltic lidmašīnu nav šo raidītāju un tās redzēt nevar.
sekoju dēla lidmašinai līdzi visas 3 stundas!