“Par šarmu dēvē cilvēka spēju izraisīt citos uzticību un simpātijas neatkarīgi no tā, kas pašam šarmantajam subjektam ir aiz ādas.”
Šis ir Kurta Vonnegūta citāts, runājot par cilvēka šarmu, bet vai šarma sajūtu var attiecināt arī uz tiltu?
NeoGeo.lv piedāvā iepazīties ar vienu no skaistākajiem un augstākajiem pasaules tiltiem, kuram piemīt gaisīga elegance, nesamākslota vienkāršība un aristokrātisks majestātiskums.
Tas ir Mijo viadukts (le Viaduc de Millau). Tilts ar franču šarmu.
[simpleviewer gallery_id=”6″]
Foto: www.flickr.com
Piedāvājam aplūkot šo tiltu ne tikai kartē, bet arī 360 grādu skatā gan atrodoties uz šī tilta, gan pārvietojot uz kartes esošo cilvēciņu no kāda uz lejā esošiem ceļiem.
Your browser does not support iframes.
Galvenie fakti par Mijo viaduktu:
• Viadukts atrodas Dienvidfrancijā uz A75 ātrgaitas autostrādes, kas savieno Parīzi ar Francijas dienvidu kūrortiem. Tas šķērso Tarna upes ieleju tās visšaurākajā vietā. Pirms viadukta izbūves kūrorta sezonā bija milzu auto sastrēgumi uz blakus esošajām šosejām.
• Bija nepieciešami 10 gadi izpētei un projektēšanai, kā arī 4 gadi tilta būvniecībai, lai 2004. gada 16. decembrī atklātu tiltu auto satiksmei.
• Viadukts ir vanšu tilta būve 2 460 m garumā, kas balstās uz 7 milzu balstiem.
• Augstākā balsta augstums ir 245 m, bet zemākā balsta – 78 m. Attālums starp balstiem – 342 m.
• Virs katra balsta atrodas vanšu pilons. Katra pilona augstums 89 m.
• Viadukta brauktuves platums ir 32 m. Kopā ir 4 braukšanas joslas, pa 2 katrā braukšanas virzienā. Ir arī 2 rezerves braukšanas joslas.
Mijo viaduktam pieder 2 pasaules rekordi:
• visaugstākais tilta balsts pasaulē – 245 m;
• pasaulē visaugstākais tilta balsts kopā ar pilonu – 343 m (20 m augstāks par Eifeļa torni).
Mijo viaduktam pieder 2. vieta pasaulē kā tiltam, kura brauktuve atrodas visaugstāk no zemes – 270 m. Pirmajā vietā ir 2009. gadā Ķīnā uzbūvētais Si Du upes tilts – 472 m.
• Tiltu notur 154 vantis, pa 22 vantīm uz katra pilona.
• Tilta būvniecībai izmantoti 85 000 m³ dzelzsbetona konstrukciju.
• Tilta būvniecības izmaksas – 400 miljoni eiro (~ 280 miljoni latu).
• Tilta garantija – 120 gadi.
• Ātruma ierobežojums uz tilta – 110 km/h.
Par braukšanu pa tiltu ir jāmaksā (2009. gada izcenojums):
vieglie automobiļi – 6 eiro (jūlijā un augustā – 7,70 eiro);
kravas mašīnas – 21,30 līdz 28,90 eiro;
motocikli – 3,90 eiro.
• Tilta būvniecības izmaksas – 400 miljoni eiro (~ 280 miljoni latu).
• Tilta garantija – 120 gadi.
😀
Rīgas Dienvidu tilts ar 600 milj. latu cenu atkal par sevi atgādina….
Vairāk info par šādiem objektiem! Pirms dažiem gadiem Discovery rādīja fantastisku filmu par šī tilta celtniecību – varbūt kaut kur tīklā ir. Vēl iesaku http://www.leviaducdemillau.com/english/index.html
Vanšu tiltam tak arī augstums ir pāri par 300 metri, tā ka nekas tik varens tas nav.
Kāsi, paskaties kaut vai Vikipēdijā – pilona augstums ir 109 m. 312 m ie iekārtā laiduma GARUMS.
Šarmants gan, īsti franciskā garā!
Kāsis==>
Stipri šaubos, vai vanšu tilta pilona augstums ir 300 m, Televīzijas tornim, kas ir augstākā celtne Eiropā(vai otā augstākā) augstums ir 367/368 m. Gribi teikt, ka Vanšu tilts ir 70 m zemāks kā televīzijas tornis.
šeit var redzēt salīdzinājumu. ==>
http://skyscraperpage.com/diagrams/?searchID=49727816&offset=25
Paldies Dimiz par interesanto saiti.
Man pirms nedēļas bija tā iespēja tur būt, redzēt šo tiltu gan no lejas, gan arī pārbraikt tam. Iespaids grandiozs un tilta vidū apkārtne kā no putna lidojuma.Iesaku visiem, ja esat Francijā, to redzēt un tam pārbraukt -pozitīvas emocijas garantētas.